4. junij 2008

Kolike - trebušni krči pri dojenčkih

KAJ SO TO KOLIKE?
So krčevita bolečina v trebuhu, ki se kaže kot neutolažljiv jok dojenčka. Navadno trajajo kolike 3 ure dnevno, vsaj 3 dni tedensko in vsaj 3 tedne, običajno pozno popoldan in zvečer.
Otrok postane jokav, neutaložljiv, rdeč v obraz in zaradi bolečine vleče kolena k sebi ter ima morda vetrove in težko iztreblja. Verjetnost pojava kolikov je 8-20 %. Najpogosteje se pojavljajo pri 6 tednih in izginejo pri 3-4 mesecih starosti otroka.

VZROK NASTANKA:
Vzrok nastanka kolik še ni pojasnjen.

Verjetnih vzrokov je več:
- nerazvit prebavni sistem (določene snovi iz mleka se ne morejo popolnoma prebaviti, zato v črevesju nastanejo plini, ki povzročajo napetost)
- požiranje zraka med hranjenjem (to povroči napihnjenost in pojavijo se krči, običajno se to zgodi pri hranjenju s stekleničko s preveliko odprtino na cuclju stekleničke)
- alergije in nelagodja na določeno hrano (npr. tisto, ki jo zavžije doječa mati in preide k otroku preko mleka)
- pomankljiva tehnika dojenja (npr. da otrok hlasta zrak...)

KAJ SE PRIPROČA:
- otroka zibljite in nosite v različnih položajih, da ugotovite kaj mu najbolje paše
- masirajte trebuh dojenčka (krožite po sprednjem delu trebuščka s konicami prstov v smeri urinega kazalca)
- pojdite na sprehod z vozičkom
- doječa mati naj iz svoje prehrane izključi kravje mleko za en teden in ugotovi ali je to potrebno nadaljevati
- pri hranjenju z mlekom v prahu lahko zamenjate mlečno formulo s posebno vrsto, ki je primerna za otroke s koliki (adaptirano mleko z oznako AC)
- otroku ponudite otroški čaj iz komarčka, janeža in kumine, ki pomirjajo krče in pomagajo odvajati črevesne pline
- v lekarnah so na voljo tudi različne kapljice za pomirjanje krčev (t.i. dimetetiki -Sab simplex, ColiPrev kapljice z encimom laktaza) ter sirupi (kuminov sirup)
- če krči ne minejo se posvetujte s pediatrom

4 komentarji:

Anonimni pravi ...

Vem, da neke teorije pravijo, da hrana, ki jo poje doječa mama ne vpliva na kolike, vendar jaz lahko iz svoje izkušnje povem naslednje:

Ko so se začele kolike, sem postopoma iz prehrane opustila stročnice, solato, svinjino in vse drugo za kar je znano, da napenja.. Pa ni pomagalo kaj dosti. Ko pa sem nazadnje, po nasvetu znanke, iz prehrane črtala še VSE MLEČNE IZDELKE in JAJCA, so težave izginile!!
Ne me vprašat, kaj sem potem sploh jedla... Kravje mleko sem zamenjala z riževim (sojino tudi napenja), maslo z margarino, sire sem jedla samo iz kozjega mleka (in spoznala da so nekateri zelo dobri), marmelado, goveje juhce, pire krompir, poli salamo, corn flakes, banane in to je ze skoraj to :) Na koncu se mi je ze precej 'trgalo' vendar raje to, kot da bi gledala malo, kako se revca zvija v krčih!
Skrbelo me je tudi, ali ob moji tako enolicni prehrani mali primanjkuje kaj vitaminov ipd., pa mi je pediatrinja rekla, da v mleko že pridejo nabrane zaloge iz nosecnosti, sem pa vseeno jemala se vitaminske dodatke Elevit (ali kaksne druge, ki so primerni za dojece matere). nekje po koncu tretjega meseca, pa sem počasi že začela jesti normalno.

Unknown pravi ...

Jaz pa lahko rečem, da NE POMAGA NIČ. Naš sonček je delno dojen, delno dodajam AM. Ni važno, kaj pojem, kako ga hranim, kako in koliko kupčkov podere, katere kapljice ali hrano poje. upam, da bo čas prinesel svoje.

Anonimni pravi ...

Pri prvem fantku smo poizkusili vse možno,a ni nič pomagalo.Masažo,pogosto podiranje kupčkov med dojenjem,najmanj 5 vrst kapljic,petje,zibanje,....moja prehrana je bila ravno tako zelo omejena,nič kave,čokolade,standardnih stvari,ki napenjajo,mleko in mlečne izdelke sem za 14 dni opustila,pa nič efekta.Partner ga je prenosil na roki s trebuščkom navzdol podnevi,jaz pa ponoči.
Dan s 17 urami joka ne privoščim nikomur.
Moj nasvet?
Edino,kar pomaga,je počitek uro ali več za mamico.Jaz sem šla spat,moj ga je ta čas pazil.
Da se prekine ta začaran krog,ko se treseš vsakič,ko ga odložiš z zaprtimi očkami v upanju,da bo končno zaspal.Pa je čez 15 minut ponovno neutolažljiv jok.
Čez 3 mesece pa konec čez noč!!!
Pri nas je bilo to edino,kar drži iz knjig.Kolike niso nujno omejene na popoldanske ure ali večerne.Tudi začele so se 8 dan in ne po 3 tednih.Sedaj imam drugega fantka in jih je imel že 1 dan.Star je 10 dni in imamo že pestro.A SEM MOČNEJŠA IN SE NE DAM!!!!!!Prebrodili bomo tudi to.

Anonimni pravi ...

Hitra rešitev je le beli šum za pomiritev:

https://www.youtube.com/watch?v=iA0KQes65qA